Wednesday, August 25, 2010

Karenah Dalam Bas

bas ialah satu pengangkutan utama aku dari KL ke Kelantan, atau dari Kelantan ke KL, atau dari mana2 tempat x kira dekat / jauh...

naik bas xdelah best sangat tetapi bersyukur at least ada jugak kenderaan yang nak angkut aku dari satu tempat ke satu tempat...yelah, nak naik 'flight' kan aku ni 'darat' sikit, xreti...hahaha..so naik bas sudaahh,,,6jam jepom, erkk 6jam tuh lama gak..tu pom kalu drebar bas bawak laju giler babas sampai aku nak tido pun gerun,,,

aku nak kongsi sikit pengalaman naik bas ni,,huhu..macam-macam hal la dalam bas,,

-> biasa aku beli tiket bas, 2 atau 3 jam sebelum bas tuh bergerak,..cubaan berani bila dekat hentian putra jer sebab kat sana je banyak tiket,.bas yang xpernah aku dengar pom aku hentam jer

-> bila naik bas, aku cari tempat, aku mmg slalu lupa kalu tingkat atas nombor seat die macamana, yang bawah macamana so sbb tulah tiap kali naik bas kena round 1 bas dulu baru jumpa seat aku

-> kena plak duduk tepi makcik, so kena ramah la, aku bile naik je bas terus nak pejam mata, tapi bila dah makcik dok sebelha, tambah yg byk cakap so kenala layann dia cakap,, last skali aku buat2 pejam mata..hihi

->bila nek bas dari KL ke KLTN, aku xsuka dok tepi cermin, sbb aku kena turun awal, so nak dekat2 umah aku tuh aku kena bgtau pakcik drebar yang aku nk turun, kalu lmbt bgtau mmg xdapatla aku turun dekat umah,,

--> tapi ada pernah sorang makcik nih, dia paksa gak aku dok tepi cermin,
ha tyme tuh aku da geram ahh...aku mmg xnak dok tepi cermin sbb nk
turun awal,ok aku consider la aku dok tepi cermin, pas tuh aku mitak
tukar lepas pada merapoh, tapi die still xnak,,ak lagi nek geram,, aku pom
buat muke geram,, anak2 dia yg kat depan tengok je muka ak,,aahh ade
aku kesah??? dah la anak2 die dok kat bas tuh mcm mak die punyer bas,
ngan dia turunkan kusi dia tuh rapat ngan kaki aku,,waaa camne aku nak
kuar nanti???? huh!


-> aku xpernah turun waktu bas berhenti dekat merapoh, walau nak terkucil pun tahan jerk la,,haha...malas gila nak turunnn...

-> ni pulak bile dok tepi laki, ade laki yang tido buas mcm xmuat jer 1 kusi tuh ngan die, ada yang tido x ingat dunia, sampai kepala aku ngan dia terhantuk2 sama sbb aku pom kalu tido mmg tido mampus, ade jugak yang xtido,, xtau die pikirkan ape,,ahh aku xkisah pun,.asal aku leh tido..haha

--> waa..ade 1 waktu tuh, aku xtido sgt dlm bas, aku dok nk usha sorang mamat nih, muka dia mcm kwn aku ttp konpem bukan kwn aku,..kalu aku ttidur pom kejap jer pastuh aku sedar aku tengok die x tido pun, bile aku smbg tido n sedar balik masih die xtido,,aku mcm nk tegur jgk,,cewah macam la brani sgt tp hihi seat die bukan tepi aku tp kat depan,, malu la aku nak tegur ntt,,,hehe,,tapi nmpk muka die baekk sgt,,nmpk dr blkg, ahh xkisah lah,, last skali aku tido sampai la pakcik bas cakap 'putra..putra', aku pun cepat2 blah, xsmpat nk senyum kat die..hahaha


-> kalo duduk tepi pompuan lak best gak,,leh cakap2,,n nak tido buas pun xpe,,masing2 da x caro dah asal tido jerk,,n sempat lah bersuai kenal...

-> ade jugak orang buat bas mcm tmpat tido yg best, die turunkan kusi rapat gile nga orang blakang, then naikkan tmpat letak kaki tuh atas sikit, waahhh mmg la tido lena,,siap bawak comforter lagi..aiseh

-> ade yang xbiasa naik bas, dia muntah lah plak,, tapi xpe sbb xmuntah atas aku..hikhik.. x biasalah tuh,,lama2 nt ok la

-> ade yg berbual-bual dengan orang tepi / guna handphone kuat gile,..bia satu bas nih dengar apa yang die bualkan..mmm..ganggu ketenteraman awam btolla..

-> dlm bas jgk, ade yg tidor lena sgt2,,sampai dengkuran nye terdengar,, naseb bek x bermimpi skali,,atau bercakap sambil tidor,,haa nasib bek x ada lagi,,mana lah taw kalo dah lena sgt kan,,berjalan sambil tdo pom ade jer...

ha dah ler, penat da..mgkin ade lagi yang aku lupe nk tulis,,nt kalo teringat aku update balik lah...nak wak keja sebenarnye,,tapi bila dah buka tenet,,huh ade je yg aku nak buat,,orait,,salam semua :p

No comments:

Post a Comment